top of page

Windows ve Linux yükselişte macOs düşüşte

Dünya genelinde yazılım geliştirme için kullanılan işletim sistemleri dağılımı araştırmalarına göre geçtiğimiz yıla göre bu yıl Windows ve Linux yükselişteyken macOs işletim sistemi düşüşte.


statista.com verilerine göre hazırlanan grafikte yazılım geliştiricilerin bilgisayarlar için tercih ettiği işletim sistemlerini görüyorsunuz. Grafikte macOs işletim sisteminin 2019 yılındaki yükselişin ardından 2020 yılında tekrar 2018 yılındaki kullanım oranına düşmesi dikkat çekiyor.






Mobil yazılım geliştiricilerin tercihi Android


Aşağıdaki hiyerarşi grafiğinde mobil yazılım geliştiricilerin kullandığı işletim sistemlerini görüyorsunuz. Hem Android hem de iOS ortamında geliştirme çalışmaları yapan yazılım geliştiriciler %45 oranındayken yalnızca Android ortamında geliştirme çalışmaları yapanlar %41 oranında.





bottom of page